Laskutus

Miksi sain paperilaskun, vaikka minulla on aiemmin ollut suoramaksu/e-lasku?

Suomessa otetaan vuodesta 2022 alkaen käyttöön uusi tiedonvaihtoratkaisu sähkönmyyjien ja sähköverkkoyhtiöiden väliseen tiedonvälitykseen. Uusi tiedonvaihtoratkaisu mahdollistaa sähköasiakkaiden palvelemisen entistä nopeammin ja sujuvammin. Kansallisen tiedonvaihtoratkaisun käyttöönottoon valmistaudumme uudistamalla asiakaspalvelujärjestelmämme huhtikuun 2021 aikana. Samalla varmistamme asiakaspalvelujärjestelmän yhteensopivuuden sähköyhtiöiden väliseen tiedonvälitykseen.

Uuden asiakaspalvelujärjestelmän käyttöönotosta aiheutuu muutoksia laskujen maksamisessa. Sinulla voimassa olevaa suoramaksu- tai e-laskuvaltuutusta emme pysty jatkamaan automaattisesti uudessa järjestelmässämme. Tästä syystä suoramaksu tai e-laskupalvelu kanssamme päättyy 30.4.2021 mennessä. Alkaen päivästä 1.5.2021 saat siis laskusi paperilaskuna.

Mikäli sinulla on ollut e-laskusopimus, olemme lähettäneet sinulle sähköpostitse/kirjeitse tiedon muutoksesta huhtikuun lopulla. Lisäksi olemme lähettäneet e-laskun vastaanottoehdotuksen verkkopankkiisi. Vastaanottoehdotus on näkyvissä 30 päivää. Huomaathan, että e-laskuvaltuutus on voimassa vasta seuraavasta laskusta alkaen, siihen saakka lähetämme laskusi postitse.

Suoramaksuasiakkaillemme olemme lähettäneet sähköpostitse/kirjeitse tiedon muutoksesta huhtikuun lopulla. Mikäli haluat jatkossa maksaa laskusi suoramaksupalvelun avulla, sovi suoramaksun käyttöönotosta pankkisi asiakaspalvelussa. Huomaathan, että suoramaksuvaltuutus on voimassa vasta seuraavasta laskusta alkaen.