EnergiaOnline-palvelu käytettävissäsi 24/7
EnergiaOnline on Turku Energian asiakkaiden asiointipalvelu, jonka kautta voit helposti ja nopeasti hoitaa omia energia-asioitasi. Se on käytettävissäsi mihin vuorokauden aikaan tahansa kaikkina viikonpäivinä. Huomioithan, että asiakaspalvelumme vastaa yhteydenottoosi palveluaikoina.
Miten pääsen EnergiaOnline-palveluun?
Pääset EnergiaOnline-palvelujen käyttäjäksi, kun sinulla on voimassa oleva sähkö- tai lämpösopimus Turku Energian kanssa. Ensimmäisellä kirjautumisella tarvitset pankkitunnuksiasi tai mobiilivarmennetta, jonka jälkeen voit luoda itsellesi käyttäjätunnuksen ja salasanan. Vaihtoehtoisesti voit kirjautua tämänkin jälkeen pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella palveluun ilman rekisteröitymistä.
Mitä voin tehdä EnergiaOnline-palvelussa?
Uuden sähkösopimuksen tekeminen
Näet ilman kirjautumista kaikki tarjolla olevat sähkösopimusvaihtoehdot EnergiaOnlinen etusivun oikeasta alakulmasta olevasta Tee sopimus -linkistä. Kun olet valinnut sopivan sähkösopimuksen, tunnistaudu pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Tämän jälkeen kerro osoitetietosi mm. laskutusta ja asiakasviestintää varten. Saat sitten sähköpostiisi vahvistuksen sekä valitsemaasi osoitteeseen virallisen sopimusvahvistuksen tarkistattevaksi.
Energiakäytön seuranta
EnergiaOnline mahdollistaa kulutustietojen seuraamisen jopa tuntitasolla, oli kyse sitten lämmöstä tai sähköstä.
Palvelussa on nähtävillä edellisen vuorokauden ja sitä aiemmat tiedot. Energiankulutuksen raportteihin on mahdollista tehdä myös omia muistiinpanoja myöhempää tarkastelua varten.
Sopimusten selailu
EnergiaOnline-palvelussamme näet kaikki sähkö- ja kaukolämpösopimuksesi, jotka on liitetty samaan asiakkuuteen. Voit suodattaa sopimuksia voimassaoleviin ja tuleviin. Näet kunkin sopimuksen tärkeimmät tiedot, kuten sopimuksen voimassaoloajat, hinnat ja energialähteet. Jos sinulla on useampi käyttöpaikka, valitse oikea kohde sivun vasemmasta ylälaidasta.
Laskujen selailu
EnergiaOnline-palvelussamme näet kaikki laskusi, jotka sinulle on toimitettu. Laskunäkymässä näet laskujen summan, tilan ja voit halutessasi myös avata näköislaskun ja ladata sen itsellesi omalle koneellesi.
Omien yhteystietojen ja palveluvalintojen hallinta
Omat tiedot -sivulla voi hallinnoida omia kirjautumistietoja ja vaihtaa salasanan. Omia palveluvalintojasi voi muokata Muokkaa tietojasi -painikkeesta. Sieltä pystyt päivittämään mm. sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi ja postiosoitteesi. Sivun alaosasta löytyy myös Viestintäkanavat-osio, johon voit määrittää, miten haluat asiakassuhteeseesi liittyvät yhteydenotot vastaanottaa. Jos haluat vastaanottaa lisäksi ajankohtaisia tietoja Turku Energian muista tuotteista, palveluista ja eduista, merkitse tietoihisi Markkinointilupa-ruksi.
Yhteydenotto asiakaspalveluun
Yhteydenotot osiosta näet kaikki viestisi Turku Energialle. Avaamalla yhteydenotot pääset lukemaan samaan aiheeseen liittyvät muut viestit. EnergiaOnline-palvelun kautta lähetetyt viestit ovat kaikista tietoturvallisin tapa asioida kanssamme, sillä kaikki tietosi ovat turvassa vahvan tunnistautumisen takana.
Muuttoilmoituksen tekeminen
Muuttoilmoitus kannattaa tehdä hyvissä ajoin, jolloin varmistat sähkön katkeamisen vanhasta asunnosta oikeaan aikaan ja samalla myös uudessa kohteessa on varmasti sähköt päällä muuttopäivänä. Muuttoilmoitus aloitetaan ensin päättämällä nykyisen asunnon sähkösopimus. Kerro siis milloin haluat vanhan asuntosi sähkösopimuksen päättyvän. Tämän jälkeen voit määrittää loppulaskun osoitteen ja tehdä samalla uuden sähkösopimuksen. Jos haluat jatkaa nykyistä määräaikaista sähkösopimustasi myös uudessa kohteessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme Yhteydenotot-osion kautta.
Häiriötiedotteiden tilaus
Tällä sivulla voit tilata puhelimeesi tai sähköpostiisi tiedotteet jakeluhäiriöistä Turku Energia Sähköverkot Oy:n alueella. Voit tilata häiriötiedotteet osoitteittain ja muuttaa tilauksesi yhteystietoja tai ilmoitusaikoja. Lähetämme tiedotteet keskeytys- ja häiriötilanteista sinun toivomallasi tavalla joko sähköpostilla, tekstiviestillä tai molemmilla. Voit halutessasi poistaa, muuttaa ja lisätä tietoja käyttöpaikkakohtaisesti.
Voit syöttää useampia (enintään 5) puhelinnumeroita ja sähköpostiosoitteita painikkeella 'Lisää uudet yhteystiedot'.