Turku Energia ykkössijalla asiakastyytyväisyyttä mittaavassa tutkimuksessa

08.02.2019

Marraskuussa valmistuneen asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan 98 prosenttia asiakkaistamme on tyytyväisiä toimintaamme.

Turku Energia sijoittui toimialan yleisarvosanavertailussa ensimmäiselle sijalle. Asiakkaat myös suosittelevat mielellään Turku Energiaa tuttavilleen. Tutkimuksen kohderyhminä olivat sähkönmyynnin ja sähkönjakelun kuluttaja-asiakkaat.

Tutkimuksen mukaan asiakkaat pitävät Turku Energiaa paikallisena, luotettavana ja asiantuntevana. Henkilökunnan ystävällisyys ja ammattitaito sekä palvelun nopeus saivat paljon positiivisia arvosteluja. Lisäksi asiakkaat pitävät EnergiaOnline.fi-palveluamme hyödyllisenä. Sähkönjakelun häiriöttömyys ja vikojen korjausnopeus saivat erinomaiset arvosanat.

Tutkimustulosten perusteella asiakkaat toivovat lisäpanostuksia viestintään ja tiedottamiseen. Asiakastyytyväisyystutkimuksen tavoitteena on kerätä asiakkaiden palautetta asiakaspalvelutilanteista ja kehittää tulosten pohjalta toimintaa asiakaslähtöisemmäksi. Tutkimuksen teetti energia-alaa edustava Energiateollisuus (ET) ja sen toteutti IROResearch. Tutkimukseen haastateltiin puhelimitse yhteensä 450 Turku Energian asiakasta.

Turku Energia teetti marraskuussa myös yritysasiakkaiden tyytyväisyyttä mittaavan tutkimuksen, jonka tulokset olivat positiivisia. Lue lisää yritysasiakkaiden tutkimustuloksista täällä.