04.08.2022

Tiedote Lumo Energia Oyj:n asiakkaille

Tämä tiedote koskee Turku Energia Sähköverkot Oy:n alueella olevia asiakkaitamme, joilla on sähkönmyyntisopimus Lumo Energia Oyj:n kanssa.

Energiavirasto on 2.8.2022 tiedottanut, että Lumo Energia Oyj:n sähkötoimitukset päättyvät viimeistään 1.9.2022 ja että Lumo Energia Oyj on kehottanut osaa asiakkaistaan tekemään viipymättä uuden sähkönmyyntisopimuksen.

Lähestymme asiakkaitamme, joita asia koskee kirjeitse ja/tai sähköpostitse 15.8. alkavalla viikolla. Jatkamme sähköntoimitusta verkkopalveluehtojen mukaisesti, kunnes uusi sähkönmyyntisopimus on tehty, kuitenkin maksimissaan kolme viikkoa.

Kehotamme kaikkia Lumo Energia Oyj:ltä ilmoituksen saaneita asiakkaita etsimään itselleen uuden sähkönmyyjän mahdollisimman pian. Tietoa eri sähkönmyyjien sähkötarjouksista on saatavilla muun muassa Energiaviraston ylläpitämästä palvelusta: http://www.sahkonhinta.fi/ .

Lue lisää Energiaviraston tiedotteesta

Mitä mittaustavalla tarkoitetaan?

Yleissähkö

Yleissähkömittauksessa sähkö maksaa aina saman verran (24/7). Se on tyypillisin sähkön mittaustapa pienissä asunnoissa, esim. kerros- ja rivitaloissa.

Yösähkö

Yösähkömittauksessa sähköllä on kaksi eri hintaa vuorokaudessa: päiväenergiaa mitataan esim. klo 07-22 ja yöenergiaa klo 22-07. Jakeluverkkoyhtiöiden aikajaotuksissa on eroja, mikä on hyvä huomioida kulutusta arvioidessa. Yösähkömittaus on hyvin usein käytössä rivi- ja omakotitaloissa, joissa pääasiallinen lämmitystapa on suorasähkölämmitys.

Kausisähkö

Sähköä voidaan mitata myös vuodenajan mukaan talvipäiväenergiana ja muun ajan energiana. Tätä mittaustapaa suositaan omakoti- tai vapaa-ajanasunnoissa, joissa on vesikiertoinen, varaava lattialämmitys ja kaksiaikainen mittaus. Kesäkausi ja talviyöt ovat edullisimpia ajankohtia käyttää sähköä.