07.12.2021

Tiedote Energia 247 Oy:n asiakkaille

Tämä tiedote koskee Turku Energia Sähköverkot Oy:n alueella olevia asiakkaitamme, joilla on sähkönmyyntisopimus Energia 247 Oy:n kanssa.

Energiavirasto on 3.12.2021 tiedottanut, että Energia 247 Oy:n sähkötoimitukset päättyvät ja asiakkaita kehotetaan tekemään viipymättä uusi sähkönmyyntisopimus.

Lähestymme asiakkaitamme, joita asia koskee kirjeitse ja/tai sähköpostitse 7.12. alkavalla viikolla. Jatkamme sähköntoimitusta verkkopalveluehtojen mukaisesti, kunnes uusi sähkönmyyntisopimus on tehty, kuitenkin maksimissaan kolme viikkoa.

Kehotamme kaikkia kyseisten yhtiöiden asiakkaita etsimään itselleen uuden sähkönmyyjän mahdollisimman pian. Tietoa eri sähkönmyyjien sähkötarjouksista on saatavilla muun muassa Energiaviraston ylläpitämästä palvelusta: http://www.sahkonhinta.fi/ .

Lue lisää Energiaviraston tiedotteesta

Mitä mittaustavalla tarkoitetaan?

Yleissähkö

Yleissähkömittauksessa sähkö maksaa aina saman verran (24/7). Se on tyypillisin sähkön mittaustapa pienissä asunnoissa, esim. kerros- ja rivitaloissa.

Yösähkö

Yösähkömittauksessa sähköllä on kaksi eri hintaa vuorokaudessa: päiväenergiaa mitataan esim. klo 07-22 ja yöenergiaa klo 22-07. Jakeluverkkoyhtiöiden aikajaotuksissa on eroja, mikä on hyvä huomioida kulutusta arvioidessa. Yösähkömittaus on hyvin usein käytössä rivi- ja omakotitaloissa, joissa pääasiallinen lämmitystapa on suorasähkölämmitys.

Kausisähkö

Sähköä voidaan mitata myös vuodenajan mukaan talvipäiväenergiana ja muun ajan energiana. Tätä mittaustapaa suositaan omakoti- tai vapaa-ajanasunnoissa, joissa on vesikiertoinen, varaava lattialämmitys ja kaksiaikainen mittaus. Kesäkausi ja talviyöt ovat edullisimpia ajankohtia käyttää sähköä.