fbpx
Asiakaspalvelu monessa eri muodossa. Piirroskuva.
01.06.2020

Nyt voit ottaa yhteyttä chatin kautta

Turku Energia on ottanut nettisivuillaan käyttöön chat-kanavan.

– Haluamme palvella asiakkaitamme monikanavaisesti ja chat on hyvä lisä. Moni toivoi asiakastyytyväisyyskyselyssä chattia uudeksi yhteydenottokanavaksi, sillä sitä kautta saa nopeasti vastauksen yleisiin kysymyksiin. Emme valitettavasti pysty chatissä tunnistamaan asiakasta tietoturvallisesti, joten sopimuksen tekeminen tai laskutustietojen muuttaminen ei ole sitä kautta mahdollista. Näissäkin asioissa neuvomme chatissa kuitenkin mielellämme, miten asian saa helposti hoidettua, asiakaspalvelupäällikkö Sari Virrankoski  kertoo.

Chat on auki asiakaspalvelun palveluaikoina aina kun palvelussa ei ole ruuhkaa, ma–to klo 8–16 ja pe klo 10–16.

Mitä mittaustavalla tarkoitetaan?

Yleissähkö

Yleissähkömittauksessa sähkö maksaa aina saman verran (24/7). Se on tyypillisin sähkön mittaustapa pienissä asunnoissa, esim. kerros- ja rivitaloissa.

Yösähkö

Yösähkömittauksessa sähköllä on kaksi eri hintaa vuorokaudessa: päiväenergiaa mitataan esim. klo 07-22 ja yöenergiaa klo 22-07. Jakeluverkkoyhtiöiden aikajaotuksissa on eroja, mikä on hyvä huomioida kulutusta arvioidessa. Yösähkömittaus on hyvin usein käytössä rivi- ja omakotitaloissa, joissa pääasiallinen lämmitystapa on suorasähkölämmitys.

Kausisähkö

Sähköä voidaan mitata myös vuodenajan mukaan talvipäiväenergiana ja muun ajan energiana. Tätä mittaustapaa suositaan omakoti- tai vapaa-ajanasunnoissa, joissa on vesikiertoinen, varaava lattialämmitys ja kaksiaikainen mittaus. Kesäkausi ja talviyöt ovat edullisimpia ajankohtia käyttää sähköä.