Suomalaisen kaukolämmön toimitusvarmuus on huippuluokkaa. Käytännössä siis kaukolämpöasiakas jää ilman lämmitystä keskimäärin alle kaksi tuntia vuoden aikana. Turku Energian kaukolämmön toimitusvarmuus ollut jo pitkään 99,99 %. Lämpökatkoja voi kuitenkin tapahtua esimerkiksi rakennevikojen tai ihmisen toiminnasta johtuen. Syynä voi olla myös pitkittynyt sähkökatko. Lähes kaikki lämmitystavat käyttävät sähköä – kaukolämmitys, ilmalämpöpumput ja maalämpöpumput mukaan lukien. Lue täältä […]
Miten toimin kun lämmöt ovat poikki?
03.09.2021Jos asut taloyhtiössä, ota yhteyttä taloyhtiön huoltoyhtiöön. Huoltoyhtiö ottaa tarvittaessa yhteyttä meihin. Jos olet tarkistanut kiinteistön laitteet sekä Turku Energian viestintäkanavat, eikä lämpökatkon syy ole selvinnyt, soita kaukolämmön päivystysnumeroon, puh. 0800 02001. Jos lämpökatko on laaja-alainen, puhelinpalvelumme saattaa ruuhkautua. Lue ohjeemme: Miten toimia lämpökatkon aikana
Näenkö jostain, millä alueella on meneillään lämpökatko?
02.09.2021Kyllä näet! Turku Energian keskeytyskarttaa pääsee katselemaan verkkosivujemme etusivulta tai suoralla osoitteella lammonkeskeytyskartta.turkuenergia.fi. Keskeytyskartalla näkyvät Turun, Kaarinan, Naantalin ja Raision verkkoalueet. Sivustolla on hakutoiminto, jolla voi etsiä haluamansa osoitteen kartalla. Kartta on reaaliaikainen, joten keskeytykset näkyvät heti, kun vikatilanteet ovat Turku Energian tiedossa. Lämmön ja jäähdytyksen keskeytykset ovat omina ilmoituksinaan. Jokaisesta keskeytyksestä löytyvät muun muassa […]