31.03.2016

Turku Energian vuosikertomus ja yritysvastuuraportti vuodelta 2015 on julkaistu

Turku Energian vuosikertomus ja yritysvastuuraportti vuodelta 2015 on julkaistu ja se on luettavissa osoitteessa

Turku Energia -konsernin verkkovuosikertomus sisältää yritysvastuuraportin, erillisen tilinpäätösliitteen kaudelta 1.-31.12.2015, liiketoiminnan vuosikatsauksen sekä hallituksen toimintakertomuksen. Yritysvastuuraportti on jo 14. Turku Energian toiminnan ympäristövastuusta sekä sosiaalisesta ja taloudellisesta vastuusta raportoiva vuosikooste.

Turku Energia -konsernin vuosi 2015 sujui toiminnallisesti suunnitelmien mukaisesti. Taloudellisia tavoitteita ei täysin saavutettu. Konsernin liikevaihto ja liikevoitto laskivat edellisvuodesta säilyen tyydyttävällä tasolla. Lämmin sää laski asiakkaiden energiankäyttöä vaikuttaen sekä sähkön että erityisesti lämmön kysyntään. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuus oli erinomaisella tasolla. Lue lisää Vuosikatsauksesta

Vastuullinen vuosi 2015

Vastuullinen vuosi 2015 koostui merkittävistä panostuksista uusiutuvaan energiaan, erinomaisen hyvästä sähkön ja lämmön toimitusvarmuudesta, ennätyksellisesti parantuneesta työturvallisuudesta sekä yhtiön brändin uudistamisesta.

Turku Energian tavoite on, että vuonna 2020 kaikesta myydystä energiasta puolet tuotetaan uusiutuvilla ja hiilivapailla energianlähteillä. Vuosi 2015 oli uusiutuvan energiantuotannon lisäämisen näkökulmasta Turku Energialle monilta osin merkittävä. Yhtiön ympäristöystävällinen energiapaketti voitti muun muassa Vuoden ilmastoteko 2015 -tunnustuksen. Lue lisää Ympäristövastuu-osiosta sekä Vuosikatsauksesta

Sähkönjakelun toimitusvarmuus oli vuonna 2015 erinomaisella tasolla. Asiakasta kohden laskettu keskeytysaika oli vain 10 min, edellisvuonna vastaava luku oli 9 min. Lue lisää Vastuullista energiaa -osiosta

Turku Energian työturvallisuus parantui viime vuoden kuluessa selvästi: vuonna 2015 tapaturmia sattui yhteensä 11 kappaletta, mikä on vähemmän kuin koskaan konsernin historiassa. Lue lisää Sosiaalinen vastuu -osiosta

Turku Energian brändi päivitettiin tukemaan yhtiön visiota ja strategiaa, pääviestit kiteytettiin sekä yhtiön visuaalinen ilme nykyaikaistettiin. Turku Energian uusi asiakaslupaus on “Olemme lähellä, näemme kauas”. Lue lisää Vuosikatsauksesta

Sähköinen vuosikertomus takaa vaivattoman lukukokemuksen

Vuosikertomus on toteutettu kokonaisuudessaan sähköisenä. Voit koota sivuilla oman pdf-raporttisi tulostettavaksi tai tallennettavaksi.  Vuosikertomusta on mahdollisuus kommentoida ja vuosikertomuksen kokonaisuuksia voi jakaa sähköisesti.

Haluamme tehdä sidosryhmillemme hyödyllistä vuosikertomusta, joten otamme mielellämme vastaan palautettasi! Palautetta voit antaa sivujen alaosassa olevan ”Anna palautetta tästä sivusta” -linkin kautta.

Lisätietoja vuosikertomuksesta antaa viestinnän asiantuntija Marjo Mäkipää, puh. 050 5573 647, sähköposti: marjo.makipaa@turkuenergia.fi

Julkaistu 31.3.2016 klo 12:15