22.01.2016

Turku Energian Härkämäen lämpökeskuksessa tapahtui vaurio

Tänään 22.1.2016 aamupäivällä Härkämäen lämpökeskuksen kattilassa tapahtui tulipesäräjähdys lämmöntuotantoprosessin yhteydessä. Vaurion yhteydessä ei ole tapahtunut henkilövahinkoja. Kattila ja osa rakennuksesta vaurioituivat räjähdyksen seurauksena. Kattilavaurion jälkeinen korjaus- ja siivoustyö on menossa.

Lämmöntuotanto vaurion korjausaikana hoidetaan Turku Energian muilla huippu- ja varalämpökeskuksilla. Vaurio ei tule vaikuttamaan kaukolämmön jakeluun asiakkaille.

Jari Lahtinen, lämmönhankinta-asiantuntija, Turku Energia
jari.lahtinen@turkuenergia.fi

Turku Energia -konserni kuuluu Suomen suurimpien energiayhtiöiden joukkoon. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 254,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä keskimäärin 297. Turku Energia on Varsinais-Suomen johtava sähkön ja lämmön myyjä ja siirtäjä. Toimintaan kuuluu myös energiaverkostojen ja energiatuotantolaitosten kehittäminen, rakentaminen ja ylläpitäminen. Turku Energia on myös mukana kehittämässä sähköistä liikennettä Turun seudulla. Toimitamme ympäristöä, elämänlaatua ja kilpailukykyä parantavia energiapalveluita 130 000 taloudelle ja yritykselle. Turku Energian asiakaslupaus on ”Olemme lähellä, näemme kauas”.  www.turkuenergia.fi

Päivitetty 22.1.2016 klo 15:14

Laskuri laskee neliömääräiset kaukolämmön kustannukset vuositasolla Energiateollisus ry:n määrittelemissä tyyppitaloissa (Omakotitalo, Rivitalo / pienkerrostalo, Kerrostalo). Hinnat sisältävät alv. 24 % ja ovat suuntaa antavia. Hinnat sisältävät lämmityksen sekä lämpimän käyttöveden lämmityksen.

Todellisuudessa kuukausitasolla kustannukset vaihtelevat, sillä Turku Energia käyttää energiahinnoittelussa vuodenaikojen mukaan vaihtuvaa kausihinnoittelua. Luku kuvaa siis keskimääräisiä lämmityskustannuksia.