16.05.2016

Timo Honkanen on nimitetty Turku Energian uudeksi toimitusjohtajaksi

DI, MBA Timo Honkanen (s.1972) on nimitetty Turku Energia -konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi 1.10.2016 alkaen. Honkanen siirtyy Turku Energiaan Valkeakosken Energia Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut vuodesta 2004 alkaen. Honkanen on valmistunut diplomi-insinööriksi Lappeenrannan teknillisestä korkeakoulusta sekä suorittanut MBA-tutkinnon Walesin yliopistossa.

Ennen nykyistä tehtäväänsä Honkanen on työskennellyt muun muassa Vattenfall Kaukolämpö Oy:ssä ja Fortum Service Oy:ssä.

Honkanen toimii tällä hetkellä myös useissa luottamustehtävissä kuten puheenjohtajana Paikallisvoima Oy:ssä, Forssan Energia Oy:ssä ja Tunturivoima Oy:ssä sekä hallituksen jäsenenä Forssan Verkkopalvelut Oy:ssä, Kanteleen Voima Oy:ssä sekä Puhuri Oy:ssä.

“Turku Energiassa on tehty hyvää ja pitkäjänteistä työtä energia-alan kehitystä tiiviisti seuraten, ja otettu määrätietoisia askeleita ympäristöystävällisesti oikeaan suuntaan. Yhtiö on näin kehittänyt asiakkaidensa hyvinvointia, edesauttanut yritysten kilpailukykyä sekä luonut omistaja-arvoa Turun kaupungille. Minulle on suuri ilo päästä mukaan jatkamaan tätä työtä yhdessä Turku Energian henkilökunnan kanssa”, Turku Energian uusi toimitusjohtaja Timo Honkanen sanoo.

Turku Energian nykyinen toimitusjohtaja, energianeuvos Risto Vaittinen siirtyy eläkkeelle 1.10.2016 alkaen. Vaittinen on työskennellyt Turku Energiassa vuodesta 2000 saakka.

Timo Honkasen kuva on ladattavissa kuvapankista.

Jarmo Rosenlöf, hallituksen puheenjohtaja, Turku Energia
Sähköposti: jarmo.rosenlof(a)turku.fi