13.12.2013

Seija-myrskyn jäljiltä 2000 Turku Energian asiakasta sähköttä – vikoja korjataan

Yön ja aamun aikana Suomea riepotellut Seija-myrsky on aiheuttanut runsaasti sähkönjakeluhäiriöitä eri puolilla kaupunkia. Tällä hetkellä Turku Energia Sähköverkkojen alueella on noin 2000 asiakasta sähköttä alueilla Skanssi-Uittamo, Ilpoinen, Ispoinen, Maaria-Paattinen, Paimala, Tasto, Hirvensalo-Kakskerta, Satava, Runosmäki-Raunistula, Kaerla, Nummi-Halinen, Metsämäki, Oriketo ja Ruissalo.

Vika-alueiden rajaamistoimet ja korjaustyöt ovat parhaillaan käynnissä. Sähköt pyritään palauttamaan perjantain aikana. Pienjänniteverkon vikakorjaukset voivat jatkua viikonlopulle. Korjaustöihin on hälytetty kaikki käytettävissä olevat sähköverkkoasentajat. Turku Energia tiedottaa korjaustöiden etenemisestä.

Sähkölinjalle kaatunutta puuta ei saa missään nimessä saa mennä poistamaan itse. Sähköjohtoa koskettava puu ei välttämättä aiheuta heti sähköjen katkeamista, mutta jos puita ei poisteta, on vaarana useille sadoille asiakkaille haittaa tuottava laaja häiriö. Mikäli havaitset että puu on kaatunut linjalle tai painunut sähkölinja uhkaa turvallisuutta, ota yhteyttä vikanumeroomme 0800 02001. Puhelu yhdistyy tiedotteiden jälkeen asiakaspalveluun.

Turku Energia Sähköverkot pahoittelee sähkön jakeluhäiriötä ja pitää huolta siitä, että jakelukeskeytys jää kestoltaan mahdollisimman lyhyeksi.

Sähkökatkon aikana häiriötiedottamista voi seurata osoitteessa www.turkuenergia.fi/keskeytysinfo

Käyttöpäällikkö Harri Salminen, p. 050 5573 162, 02 2628 162, etunimi.sukunimi@turkuenergia.fi
Toimitusjohtaja, Turku Energia Sähköverkot Oy,  Vesa Vaskikari, p. 050 5573 125, etunimi.sukunimi@turkuenergia.fi
Viestintäpäällikkö Anne-Mari Repola-Mäkinen, p. 050 5573 355, etunimi.sukunimi@turkuenergia.fi